Fizyoterapi

Physical Therapy and Rehabilitation

FizyoKalkan olarak Fizik Tedavi Danışmanlık Merkezimizde; Kas ve iskelet sistemi hastalıklarının tedavisini düzenlemek, kişilerin fonksiyonel kapasitelerini ve günlük aktivite performanslarını en üst düzeye çıkararak yaşam kalitelerini yükseltmek ve bu doğrultuda rehabilite etmek için çalışıyoruz. Rehabilitasyonun amacı, bireyin fonksiyonel kapasitesini artırmak, sakatlığı önlemek ve iyileştirmek, bireyin günlük yaşamda bağımsız hale gelmesini sağlamak ve yaşam kalitesini yükseltmektir. Fizyoterapinin Amaçları Nelerdir? Hastalara fizyoterapi uygulanır ve kas-iskelet sistemindeki bozuklukların giderilmesi amaçlanır. Ancak konu daha spesifik olduğunda fizik tedavinin amaçları şu şekilde sıralanır: Başta bel, sırt, boyun ve bacaklar olmak üzere vücudun farklı bölgelerindeki ağrıların azaltılması Kan dolaşımını olumlu yönde etkileyen müdahalelerle dolaşım sisteminin daha düzenli çalışmasını sağlamak Gergin kasların gevşemesi ve gevşemesi İlaç tedavisinin azaltılması ve egzersiz ve sıcak/soğuk kompres yardımı ile hastanın sağlığına kavuşturulması İltihap ve yanıkların giderilmesi Fitness ve kasları güçlendirmek Fonksiyon kaybının giderilmesi Artan vücut hareketleri Duruş bozukluklarının giderilmesi ve önlenmesi Fizyoterapinin Faydaları Nelerdir? Tıbbın farklı dallarında kullanılan yaygın bir tedavi yöntemi olan fizyoterapi, insanlara sağlık ve günlük yaşam standartları açısından birçok fayda sağlamaktadır. Bu faydalardan en önemlisi hareket bozukluklarının giderilmesi iken, fizyoterapinin diğer faydaları ise şu şekilde sıralanabilir: Hem kan dolaşımı hem de hareket bozukluklarından kaynaklanan uyuşma, karıncalanma, ağrı ve halsizliği giderir. Kimyasal madde içeren ilaçlarla uygulanan tedavilere göre yan etkisi son derece az ve nadir görülen bir tedavi yöntemidir. Vücudu boş yere yoran tıbbi ilaç tedavilerini ve cerrahi uygulamaları engeller. İlaç kullanımının ve ameliyatların tedavi edemediği durumlarda hastanın sağlığına kavuşmasına yardımcı olabilir. Mevcut hastalıkların kronikleşmesini engeller. Hastalıkların ilerlemesini ve hareket bozukluklarını engeller. Vücuttaki kas ve eklem fonksiyonlarını artırmaya yardımcı olur. İlaç ihtiyacını azaltarak hastaların yaşam kalitesini arttırır.