Fonksiyonel Egzersiz

Therapeutic Exercise, Personalized Exercise

Düzenli ve tekrarlı vücut hareketlerini içeren fiziksel aktivitelerin genel adı olan egzersizler sağlığımız için büyük önem taşımaktadır. İnsanların yaşadıkları soruna göre yapması gereken egzersizlerde farklılık gösterir. Birçok farklı yaralanma ve rahatsızlığın tedavisinde yeri olan fizik tedavide, modern tıbbın ilerlemesine paralel olarak uygulama sayısı her geçen gün artsa da egzersizler hala önemli bir yer tutmaktadır. Bu fiziksel aktiviteler kişilerin ihtiyaçlarına göre değişiklik göstermektedir. Terapötik egzersizleri planlamadan önce, kişinin önceki ihtiyaçlarını ve fiziksel kapasitesini doğru belirlemek için ayrıntılı bir tıbbi öykü ve iyi bir fiziksel değerlendirme yapılmalıdır. Standardize egzersiz planlaması son derece yanlıştır ve terapötik egzersizler kişiye özel planlanmalıdır. Tedavinin seyri izlenir, gerekli değerlendirmeler yapılır ve duruma göre tedavi programında hastaya özel değişiklikler yapılabilir. Amaç her zaman öncelikli olarak "hastaya zarar vermemek"tir. Hızlı bir ilerleme yerine, gerekirse daha yavaş ama daha sağlıklı bir ilerleme hedeflenmelidir. Unutulmamalıdır ki; HAREKET, YAŞADIĞIMIZ BİRÇOK SAĞLIK SORUNU İÇİN EN İYİ İLAÇTIR. FizyoKalkan ailesi olarak özgeçmişinizi dinliyor, ihtiyaçlarınız, sorunlarınız veya hastalığınız için en iyi egzersiz planlamasını yapıyor, günlük yaşam aktivitelerinizde daha başarılı sonuçlar elde etmek için çaba gösteriyoruz. Egzersizin olumlu etkileri: Kas kuvveti, dayanıklılık ve esneklik, Kilo verme ve koruma, Kardiyovasküler ve tromboz riskinde, Kan yağ ve glikoz seviyelerini düşürmede, Psikolojik durumu ve uyku kalitesini iyileştirmek, Kronik ağrıyı azaltmak olarak sıralanabilir. Ayrıca egzersiz yapın; Kişinin benlik saygısını artırarak stres yönetimini de etkiler ve kaygı, depresyon ve zihinsel gerginliği azaltır.