Functional Taping, For Pain Taping

Vücudumuz hareket etmek üzere tasarlanmıştır ve Kinezyo Bantlama Tekniğinin temel amacı hareketi desteklemek ve hareketi kolaylaştırmaktır. Tekniğin başarılı bir şekilde uygulanması, kasların, eklemlerin, bağların ve dolaşım sisteminin anatomisinin bilinmesini ve duruma uygun doğru tekniklerin uygulanmasını gerektirir. Teorik olarak kinezyo bantlama cildi yükseltir ve cilt ile kaslar arasındaki boşluğu arttırır ve bölgede oluşan baskıyı hafifletir. Yaralanma bölgesindeki basıncın azalması kan dolaşımının artmasına neden olur ve böylece lenfatik drenaj oluşur. Dolaşım sisteminde oluşturulan bu etki, sadece yaralanma bölgesindeki gerginliği ve hassasiyeti gidermekle kalmaz, aynı zamanda bölgedeki cilt altındaki ağrı reseptörlerinin uyarılmasını da engelleyerek ağrısız harekete izin verir. Kinesiotape tedavi bantlarının gerilebilirliği, yorgun, zayıf veya yaralı kaslara fiziksel yardım sağlamak için de kullanılır. Bantların farklı renkleri, renklerle ve kişisel tercihlerle Uzakdoğu'nun tedavi felsefesine dayanmaktadır, ancak fizyolojik etkiler açısından tedavi bandı kinezyotapındaki tüm renkler aynı özellikleri içermektedir. Ülkemizde bu konuda eğitim almış uzman doktorlar ve fizyoterapistler tarafından uygulanmalıdır. Kinesiotape'in Kullanım Amaçları; Uygulama alanının farkındalığını arttırdığı, eklem-kas-tendon ve bağları desteklediği için koruyucudur. Deri altındaki yumuşak dokuda kavitasyon ile dolaşımı artırır Ağrıya neden olan maddeleri ortadan kaldırarak ağrıyı azaltmak ödemin azaltılması Kas spazmını gidermek Kas-iskelet sistemini desteklemek için kullanılır. Yukarıda sayılan amaçlar doğrultusunda uygulandığı durumları şöyle sıralayabiliriz; Kas-tendon yaralanmaları Eklem ve bağ yaralanmaları bel-boyun ağrısı Adale spazmı fibromiyalji Lenfödem Travma sonucu şişme ve morarma sinir sıkışmaları Eklem bozuklukları Hamilelik sırasında bacak krampları ve şişmesi. Kısacası yumuşak dokuda ve tüm eklemlerde hareketi kısıtlamadan rahatlıkla kullanılabilir.