Kraniosakral Terapi

Craniosacral Therapy

Kraniosakral Terapi Nedir? Kafa (kafatası) ve sakrum (kuyruk sokumu) kemiklerine yumuşak dokunuşlu hareketler ve mobilizasyonlarla yapılan manuel terapi yöntemidir. Kraniosakral Tedavinin Amacı Bu Terapide; Beyin ve omuriliği çevreleyen fasyadaki kısıtlamaların ortadan kaldırılması ve (BOS) akışının düzenlenerek sinir sisteminin daha sağlıklı hale getirilmesi, hareket sistemi, iç organlardaki problemlerin giderilmesi ve dolaşımın düzenlenmesi amaçlanır. Kraniosakral Terapi ayrıca vücudun kendi kendini iyileştirme (otoregülasyon) kapasitesini ortaya çıkararak zihinsel ve fiziksel rahatlama sağlar. Özellikle baş, boyun, omurga ve pelvisteki ağrı ve işlev bozukluklarının giderilmesine, ayrıca fiziksel ve duygusal travmaların vücuttaki olumsuz etkilerinin düzeltilmesine yardımcı olur. Kraniosakral tedavide yumuşak dokunuşlarla hem sinir sistemini hem de bağ dokusunu (temel madde) uyarmak ve düzenlemek mümkündür. Vücuttaki tüm merkezi sinir sistemini bir araya getiren beyin ve omuriliği çevreleyen fasyadaki sınırlamaları palpe edip bu noktaları gevşeterek tüm vücudu etkileyen iletişim sinir ağını etkileyerek bir iyileşme sürecini başlatır. Kraniosakral tedavi uygulandığı bölgeden uzakta doku, organ ve hareket sistemindeki bozuklukları giderebilir. Bu iyileştirici etki, sinir sistemi ve dolaşım sistemi aracılığıyla gerçekleşir. Kranyosakralın Kullanıldığı Koşullar Stres Anksiyete Bozuklukları ve Sinirlilik Uyku bozuklukları Baş ağrısı Baş, boyun ve omuz gerginlikleri Sırt ve bel ağrısı Siyatik fibromiyalji Nevralji Migren baş dönmesi kulak çınlaması TME (çene eklemi) gerilimi Bruksizm (diş gıcırdatma) menstrüel krampları kronik sinüzit